Allmänna villkor

Pris och betalning

Priserna för de beställda varorna är de som anges på Hemberga.se dagen då ordern läggs. Alla priser är angivna exklusive moms om inte annat anges.

Betalning sker antingen via faktura ställd av Hemberga Dryckesgrossisten AB eller med bank- eller kontokort från Visa, Visa Electron, American Express, Maestro eller Mastercard genom betalningsportalen DIBS. Vid kortbetalnings debiteras angivet kort vid köptillfället.

Inga kortuppgifter sparas av Hemberga Dryckesgrossisten, endast referensnummer som nyttjas i dialogen med DIBS som tillhandahåller betalningslösningen för Hemberga.se. All kommunikation i samband med betalning är krypterad enligt industristandarden SSL (Secure Socket Layer) för säker överföring över internet.

Vid betalning på faktura gäller betalningsvillkor 10 dagar, om faktura skickas via post debiteras en expeditionsavgift om 30 SEK exkl.moms. Vid försenad betalnings debiteras dröjsmålsränta om 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid skriftlig påminnelse debiteras lagstadgad avgift om 60 SEK exkl.moms. Hemberga Dryckesgrossisten förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva kreditvärdighet. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 SEK exkl.moms tillkommer. För att betalning mot faktura skall vara möjligt skall kunden godkännas i en kreditprövning.

Leverans

Leverans av dina varor sker till den adress som du har angivit vid registrering. Det är du som kund som är ansvarig för att hålla dina uppgifter uppdaterade och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress. I dessa uppgifter inkluderas även öppettider, samt eventuell instruktion för att vi skall kunna leverera. Om mottagare inte finns på plats vid leveranstillfälle, eller att bristfällig information hindrar vår möjlighet att leverera kommer du som Kund bli debiterad 290 SEK exkl.moms i bomkörningsavgift. Anvisad leveransplats får max innehålla 5 trappsteg. Om leveransplatsen överstiger detta åtar sig Kunden ansvaret om inbärning.

Leveranser sker på vardagar mellan tiderna 08.00-17.00.

Tidspassning. Om du som kund önskar leverans inom ett specifikt tidsintervall måste denna information anges vid beställning. Hemberga Dryckesgrossisten AB förbehåller sig rätten att neka leverans om tidsintervallen inte är möjlig att garantera leverans på.

Leveranstid är inom Stockholm 1-2 dagar, övriga landet 3-5 dagar.

Ändring av din beställning
Du kan avboka en beställning om detta sker under samma dag som beställning gjordes, detta görs till info@hemberga.se. Vill du ändra i din beställning måste du kontakta oss om detta på info@hemberga.se.

Sker avbokning av beställning efter angiven tidsram förbehåller Hemberga Dryckesgrossisten AB sig rätten att debitera kund kostnader för retur av gods.

Reklamation & Ångerrätt

Om något fel skulle föreligga ber vi dig kontakta Hemberga Dryckesgrossisten AB. Vårt ansvar är begränsat till varans värde samt eventuella returkostnader. För att varan ska kunna reklameras måste originalförpackningen finnas kvar.

Privatpersoner har ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Det innebär en rätt att inom 14 dagar från leverans ångra köp av vissa varor. Ångerrätten gäller inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.

Vid en eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.